27 квітня 2011р. у колегіумі № 25
відбувся науково-практичний семінар з вивчення та запровадження інноваційних
технологій. Головною темою семінару стала загальношкільна проблема «Формування
компетентностей учнів як засіб реалізації якісної освіти». Жвавий інтерес у
присутніх викликали методичні напрацювання предметних кафедр з використання
інтерактивних технологій та методу проектів, лекція про емоційний інтелект, у
ході якої вчителі ділилися досвідом, брали участь у рольових іграх,
інтерактивних вправах та тестах.
Загальновідомо,
що інноваційна діяльність залежить від багатьох факторів і перш за все
пов'язана з необхідністю вдосконалення педагогічних знань, використання
дидактики, нестандартних уроків і методів навчання. Для творчого вчителя - це
широке і вдячне поле діяльності, де він може виявити ініціативу, свої
інтелектуальні здібності та організаційні вміння .Педагогічна інноватика
зумовлена змінами в характері освіти, значимістю освіти для особистості,
орієнтацією її на активне засвоєння учнями способів пізнавальної діяльності.
Педагогічні інновації існують як у педагогічній практиці, так і в педагогічній
науці. Інновації, що виникли в результаті педагогічної практики, несуть на собі
суб’єктивні ознаки, враховують суто конкретні умови навчання, виховання,
управління цими процесами у навчальному закладі. Формуючись під впливом
наукових досягнень, педагогічна практика акумулює особистісний педагогічний
досвід окремого вчителя чи колективу, відображаючи його ставлення до
педагогічної творчості предмету нововведень. Потреба в конкретній методичній
роботі, у творчій самореалізації педагога є рушійною силою інноватики. Н.І.
Клокар стверджує, що новаторство - це «вищий ступінь педагогічної творчості, це
педагогічне винахідництво нового, якого ще немає у педагогічній практиці, яке
ще широко не висвітлене в педагогічній літературі».
Особливістю
науково-методичного забезпечення в колегіумі є впровадження інноваційних
педагогічних технологій, серед яких метод проектів, ситуаційний метод, так
званий "кейсметод",інтерактивні та інформаційно-комп'ютерні
технології. Якраз така репродуктивна і проблемна орієнтація освітнього процесу
втілюється в двох основних інноваційних підходах до реформування освіти в
сучасній педагогіці - технологічному і пошуковому. Технологічний підхід
модернізує навчання на основі репродуктивної діяльності учнів. Пошуковий підхід
трансформує традиційне навчання на основі продуктивної діяльності учнів,
розробляє моделі навчання, ініційовані учнями.
Велика робота
проводиться вчителями колегіуму у створенні проектів. Учителі оформлюють
результати творчого пошуку у вигляді сценарію відеофільму, програми свята,
статті, репортажу дизайну і рубрик газет, літературного альманаху чи
історичного альбому. Серед інформаційних проектів часто проводиться тестування.
Цікавими є тижні інформаційних проектів, під час яких учні, не обмежені часом і
вузькими рамками предмету, можуть застосовувати комплекс отриманих знань.
Отже,
інноваційні підходи до викладання предметів пробуджують інтерес учнів, змушують
нестандартно мислити, адекватно сприймати оновлений світ і себе в ньому,
сприяють виробленню в учнів наукових і естетичних суджень, допомагають
влаштовувати власне життя за гуманістичними законами.
Круглова Т.А., заступник
директора з НВР Фото 1 Фото 2 Фото 3 Фото 4 Фото 5 Фото 6 Фото 7 Фото 8 Фото 9 Фото 10 Фото 11 Фото 12 Фото 13
|